Αναζήτηση
  • Μαργαρίτα Οκτωράτου

Τα 8 βήματα για μια επιτυχημένη δίαιτα

Αν αυτό δεν ήταν το πρώτο μου post, θα ξεκινούσα γράφοντας "Βήμα 1ο: δεν κάνουμε δίαιτα". Επειδή όμως είναι το πρώτο μου post, και το σύστημα με προτρέπει να βάλω έναν "πιασάρικο τίτλο" λέω να ξεκινήσω "συμβατικά".

Ας περάσουμε λοιπόν στην ουσία: Τί είναι αυτό που μας σταματάει/φρενάρει/εμποδίζει να ακολουθήσουμε μια δίαιτα και να πετύχουμε τον στόχο μας, δηλαδή τη μείωση και διατήρηση του σωματικού μας βάρους, ενώ το θέλουμε τόσο πολύ - και συχνά "ξέρουμε και τί ακριβώς πρέπει να κάνουμε;"

Για αρχή, ειναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι, οι επιλογές μας καθορίζονται από τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε, και ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόμαστε επηρεάζεται με τη σειρά του από τις πεποιθήσεις και τον τρόπο με τον οποίο φιλτράρουμε και αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα (όπως θα έλεγε και ένας οποιοσδήποτε practitioner της γνωσιακής - συμπεριφορικής θεραπείας, CBT). Αν λοιπόν θεωρούμε ότι, το να διώξουμε τα κιλά είναι μία επίπονη διαδικασία, ότι δεν θα τα καταφέρουμε, ότι είμαστε αδύναμοι χαρακτήρες και όχι τόσο τυχεροί "όσο η φίλη που τρώει τα πάντα χωρίς να παχαίνει", ε τότε μάλλον θα δυσκολευτούμε να πετύχουμε τον οποιοδήποτε στόχο μας.

Για να διώξουμε μόνιμα τα περιττά μας κιλά πρέπει να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες, ξεκινώντας από τον τρόπο σκέψης μας, και τον τρόπο ζωής μας. Σε γενικές γραμμές, η δίαιτα δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, όμως δεν είναι και ακατόρθωτη. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η μείωση του βάρους απαιτεί χρόνο, ενέργεια, στήριξη απο το περιβάλλον και, φυσικά, αλλαγή νοοτροπίας, με συγκεκριμένους κανόνες (ή "όρια"), εαν θέλουμε να διώξουμε τα περιττά κιλά και να μην τα ξαναδούμε. Εξάλλου, σε αντίθεση με ότι ίσως σκεφτόμαστε κατά καιρούς, ακόμα και τα αδύνατα άτομα ακολουθούν κανόνες, έστω και αν υποστηρίζουν ότι δεν κάνουν κάτι συγκεκριμένο ή ότι τρώνε τα πάντα και δεν παχαίνουν. Δεν «ψεύδονται», απλά θεωρούν τα όσα κάνουν «δεδομένα» καθώς αποτελούν συνήθειες και μέρος του τρόπου ζωής τους.

Ας δούμε, λοιπόν, εν συντομία 8 βήματα που μπορούν να αυξήσουν την επιτυχία της επόμενης προσπάθειας να διώξουμε κιλά.



Βήμα 1: Θέτουμε ένα στόχο ρεαλιστικό και εφικτό και καταγράφουμε τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη που θα αποκομίσουμε διώχνοντας τα περιττά κιλά.

Βήμα 2: Ακολουθούμε μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, η οποία περιλαμβάνει φρούτα, λαχανικά, αδρά επεξεργασμένα δημητριακά, ημιάπαχα γαλακτοκομικά,ψάρια, ελαιόλαδο, ξηρούς καρπούς και ελαχιστοποιούμε την πρόσληψη κρέατος σε μία φορά την εβδομάδα.

Βήμα 3: Κάνουμε σωματική άσκηση οποιασδήποτε μορφής σε καθημερινή βάση, επιλέγοντας κάτι που μας αρέσει πολύ ώστε να μη βαριόμαστε.

Βήμα 4: Γευματίζουμε συνειδητά, έχοντας πλήρη επίγνωση του είδους και της ποσότητας οποιουδήποτε τροφίμου βάζουμε στο στόμα μας, πάντα καθιστοί, και τρώμε αργά, παρατηρώντας και απολαμβάνοντας κάθε μπουκιά.

Βήμα 5: Διακρίνουμε την πραγματική πείνα από την παρορμητική επιθυμία. Η πείνα δεν είναι επείγον περιστατικό. Εάν ασχοληθούμε με κάτι άλλο θα διαπιστώσουμε ότι αυτή υποχωρεί. Ένα πλάνο «διαφυγής» (π.χ. ένα τηλεφώνημα, η ανάγνωση ενός βιβλίου, το πλύσιμο των δοντιών κ.λπ.) είναι πάντοτε χρήσιμο.

Βήμα 6: Προσπαθούμε να αντισταθούμε στους πειρασμούς και την αυθόρμητη πρόσληψη τροφής ελέγχοντας τις σκέψεις μας. Πριν απο κάθε μπουκιά προηγούνται συγκεκριμένες σκέψεις που τις περισσότερες φορές είναι διαστρεβλωμένες και οι οποίες δρουν σαν δικαιολογίες αυξάνοντας την ενδοτικότητά μας.

Βήμα 7: Όταν αισθανόμαστε τις αντιστάσεις μας να μειώνονται λόγω συναισθηματικής φόρτισης ή στρες απομακρυνόμαστε απο το φαγητό, κάνουμε κάτι άλλο που μας ευχαριστεί πχ βγαίνουμε έξω, παίρνουμε τηλέφωνο κάποιον φίλο, παίζουμε με τα παιδιά μας κ.λπ. Εξάλλου το φαγητό θα μας προσφέρει μια προσωρινή απόλαυση και το σίγουρο είναι οτι μετά την κατανάλωση του θα αισθανόμαστε χειρότερα επειδή «ξεφύγαμε».

Βήμα 8: Επαινούμε τον εαυτό μας για την τήρηση των παραπάνω κανόνων και απολαμβάνουμε τα οφέλη της μείωσης του βάρους μας.

86 προβολές

Διατροφική Εκπαίδευση

Επιστημονική Καθοδήγηση & Συμβουλευτική

Diet & Well-being Coaching

Επικοινωνία της Διατροφής

Μαργαρίτα Οκτωράτου, MSc

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Πτυχιούχος Χαροκόπειου Πανεπιστημίου

M.Sc. Διατροφή, Δημόσια Υγεία & Πολιτικές

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

NLP Master Practitioner

NLP University, Santa Cruz California

Ηρώων Πολυτεχνείου 4

Αγία Παρασκευή (Κεντρική Πλατεία) Αττική

+30 211 401 41 49, + 30 6948 890 982

marg.octoratou@nutribalance.gr

  • White Facebook Icon
  • White LinkedIn Icon

Το περιεχόμενο αυτής της ιστοσελίδας είναι προϊόν πνευματικής ιδιοκτησίας σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 1 του ν. περί πνευματικής ιδιοκτησίας ( ν. 2121/1993) και απαγορεύεται η αναπαραγωγή του χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της δημιουργού. 

©2018 by octoratou margarita. Proudly created with Wix.com