• Μαργαρίτα Οκτωράτου

Η λίστα των τροφίμων που θα χρειαστούμε όσο #μένουμε σπίτι


Εσείς τί τρόφιμα προμηθεύεστε για την περίοδο που θα χρειαστεί να μείνετε στο σπίτι; Εστιάζετε στην ποσότητα, την ποιότητα ή απλά και μόνο το πόσο διατηρούνται;

Ακολουθεί μία σύντομη λίστα των βασικών τροφίμων που θα χρειαστούμε ώστε να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό και να θωρακίσουμε την υγεία μας.


Για να μην παρεξηγηθούμε, κανένα μεμονωμένο τρόφιμο ή συστατικό δεν "κρατά μακριά" κανέναν ιό, είναι οι οδηγίες των ειδικών δημόσιας υγείας αυτές που μας προστατεύουν. Όμως, μία υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος και η κατάσταση θρέψης οποιουδήποτε ατόμου επηρεάζει το πόσο επιρρεπές είναι και πώς το ανταποκρίνεται στην ασθένεια ή και τη θεραπεία.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα τρόφιμα που ακολουθούν παρέχουν απαραίτητα αμινοξέα (για την περίπτωση που δεν το γνωρίζετε και τα...αντισώματα πρωτείνες είναι), βιταμίνες A, C, E, ψευδάργυρο, σελήνιο, ω3 λιπαρά και φυτοθρεπτικά (όπως σουλφοραφάνες κ.λπ.) που είναι αναγκαία για την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.


Φρούτα: Επιλέγουμε τόσο φρέσκα φρούτα όπως μήλα, αχλάδια, μπανάνες, πορτοκάλια και ακτινίδια - προτιμούμε όσα δεν είναι ώριμα ώστε να κρατήσουν, όσο και ξηρά φρούτα όπως βερίκοκα, δαμάσκηνα, σύκα και σταφίδες αλλά και κατεψυγμένα όπως μούρα και φράουλες, π.χ. για τα γιαούρτια και τα smoothies μας.

Λαχανικά: Προτιμούμε φρέσκα όπως μπρόκολο, καρότα, σπανάκι, ρόκα, κολοκύθα (ναι και γλυκοπατάτα) αλλά και τα γνωστά φρεσκοκατεψυγμένα όπως φασολάκια΄και αρακά - και δεν ξεχνάμε κρεμμύδια και σκόρδα.

Πλένουμε σχολαστικά και με άφθονο τρεχούμενο νερό τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αφού πρώτα έχουμε πλύνει καλά τα χέρια μας, και δεν τα φέρνουμε σε επαφή με άλλα ωμά τρόφιμα, ακολουθούμε δηλαδή τους κατά τα άλλα απλούς κανόνες υγιεινής χειρισμού τροφίμων.

Πρωτεΐνες: Δίνουμε έμφαση στις φυτικές πηγές όπως τα όσπρια (υπάρχουν και σε μορφή ζυμαρικών πλέον) , οι ξηροί σπόροι (π.χ. ηλιόσπορο, λιναρόσπορο)

και οι ξηροί καρποί (καρύδια και αμύγδαλα), και επιπλέον σε (λιπαρά) ψάρια και γαρίδες, τα οποία παρεπιπτοντως συντηρούνται και μακροπρόθεσμα, και σε αβγά, κοτόπουλο και γιαούρτι και τυρί.


Καλοί υδατάνθρακες: Εστιάζουμε σε αδρά επεξεργασμένα και ολικής άλεσης τρόφιμα (από νιφάδες βρώμης και προϊόντα χαρουπιού έως ζυμαρικά και δημητριακά ολικής άλεσης) και διαβάζουμε και τις ετικέτες των τροφίμων ώστε να αποφεύγουμε να υπερφορτώσουμε το σώμα μας με περιττές θερμίδες, σάκχαρα και λιπαρά.

Και τί γίνεται με τα σνακ; Η παρακολούθηση τηλεόρασης φαίνεται να είναι μία από της βασικές...δραστηριότητες της περιόδου που διανύουμε. Το να τρώμε -οτιδήποτε και να είναι αυτό- όσο παρακολουθούμε τηλεόραση ή δουλεύουμε στον υπολογιστή δεν είναι και από τις καλύτερες συνήθειες καθώς όταν μας αποσπάται η προσοχή δεν συνειδητοποιούμε πόσο τρώμε ούτε το πότε χορταίνουμε ώστε να σταματήσουμε έγκαιρα. Εντούτοις, πάντα υπάρχουν κάποιες επιλογές καλύτερες από άλλες. Σε αυτές ανήκουν το σπιτικό ποπ-κορν, τα φρούτα και τα λαχανικά, είτε στην ωμή τους μορφή (π.χ. κομμένα σε φέτες ή μπαστουνάκια με γιαούρτι και ξηρούς καρπούς) ή ψημένα π.χ. σε λεπτές φέτες στον αέρα με μπαχαρικά ή μυρωδικά της αρεσκείας μας. Ας κρατήσουμε τη σοκολάτα, το παστέλι και τα σνακ με βάση το ταχίνι ή και τους ξηρούς καρπούς -που όλα είναι καλές επιλογές για γλυκιά απόλαυση- για τις πιο "ενσυνείδητες" στιγμές μας.

Κλείνοντας, είναι αλήθεια ότι διανύουμε μια περίοδο έξω από τα συνηθισμένα και η προσοχή μας είναι λογικό να στρέφεται σε άλλες πτυχές της καθημερινότητάς μας.


Όμως, η καλή διατροφή, μαζί με την άσκηση και τον καλό ύπνο, είναι βασικό κομμάτι της πρόληψης και της φροντίδας του εαυτού μας.Ας μην την παραμελήσουμε, λοιπόν, όμως ουτε και να υπερβάλλουμε με αυτή καθώς, σε τελική ανάλυση, θέτει τις βάσεις για την καλή μας υγεία.

Σε κάθε περίπτωση κρατάμε το μέτρο και την ποικιλία έχοντας στο μυαλό μας και τις πολυάριθμες άλλες παραμέτρους της καλής ποιότητας ζωής που είναι άλλωστε πολύ περισσότερες από το φαγητό!

128 προβολές0 σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων